Pengikut

AGUS SALIM VS UMNO

UCAPAN ANWAR DI TUARAN 29/7/2012

JALAN RAYA DI SABAH

INI KALILAH !!

KALAU BUKAN KITA SIAPA ? KALAU BUKAN SEKARANG BILA ?

Video tembak-menembak di Lahad Datu

Khamis, 10 Februari 2011

BERITA DARI SEBERANG: SAFEE SALI BERMAIN UNTUK KELAB PELITA

Striker Timnas Malaysia, Safee Sali, merasa penampilannya lebih dapat berkembang di klub Pelita Jaya dibandingkan dengan Persib Bandung. Alasannya, Persib sudah memiliki banyak penyerang ketimbang Pelita.

"Saya telah menyerahkan kepada FAS (Persatuan Bola Sepak Selangor) untuk membuat keputusan terbaik dan ada memberitahu Datuk Hamidin Mohd.Amin (Pengurus FAS) dan dari gaya permainan Pelita lebih sesuai dengan saya," kata Safee dikutip dari situs utusanonline, Selasa.

"Namun, salah satu asalan saya memilih Pelita adalah klub ini memang kekurangan penyerang dan peluang beraksi lebih cerah dibandingkan klub Persib yang sudah banyak memiliki penyerang asing," katanya.

"Walaupun saya tahu Pelita berada di posisi bawah klasemen, saya akan mencoba untuk membantu klub menaikkan peringkat," katanya.

Safee melanjutkan, "Saya sudah benar-benar bersedia bermain di ISL (Indonesia Super League) dengan keyakinan yang tinggi dan akan berusaha gigih untuk menunjukkan kualitas sepanjang bersama Pelita"

Dua pemain bertaraf dunia, Mario Kempes dan Roger Milla pernah beraksi bersama klub Pelita Jaya pada era 90-an, demikian juga pemain klub Perlis dan Negeri Sembilan, Mohd. Lamin Conteh, juga pernah memperkuat Pelita selama dua musim dari 2006 ke 2007.

Safee dikontrak Pelita Jaya selama setahun dam berangkat ke Jakarta pada 14 Februari. Dia bakal memakai kaos bernombor 10 selaku penyerang utama klub Pelita. Dia masih akan bermain satu kali pertandingan terakhir bersama Selangor Sabtu ini 

--tvOne 
ks: Tahniah buat Safee Sali yang berani mencoba nasib di luar negara. Semoga langkah ini akan membuka pintu kepada pemain lain di masa akan datang. jangan jadi Jaguh Kampung sepanjang masa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan