Pengikut

AGUS SALIM VS UMNO

UCAPAN ANWAR DI TUARAN 29/7/2012

JALAN RAYA DI SABAH

INI KALILAH !!

KALAU BUKAN KITA SIAPA ? KALAU BUKAN SEKARANG BILA ?

Video tembak-menembak di Lahad Datu

Ahad, 13 Februari 2011

LADANG GANJA DI INDONESIA


Ladang Ganja di Garut
Junjun (tvOne)
Garut, (tvOne)

Aparat gabungan Polisi, Polhut dan TNI Garut, Jawa Barat kembali menemukan ladang ganja di lahan milik pemerintah di Gunung Puncak Gede, Kecamatan Cikajang, Garut, Jawa Barat.  Aparat menemukan 506 bibit ganja, 135 pohon ganja siap panen dan 250 pohon ganja yang telah dipanen.

Untuk mencapai ke lokasi menempuh waktu tiga jam sejauh 10 Kilometer dengan berjalan kaki. cuaca buruk di puncak gunung sempat menganggu proses eksekusi tanaman ganja.

AKP Nurjaman, Kasat Narkoban Polrest Garut mengatakan seluruh pohon ganja yang tiksir bernilai 300 juta rupiah diamankan Polres Garut, sementara penanam pohon ganja tersebut masih diburu.

Pekan lalu aparat gabungan juga menemukan ladang ganja sekitar 1 Kilometer dari lokasi penemuan ladang ini. sebanyak 279 batang pohon ganja diamankan dari lokasi tersebut.

--tvOne

KS: Adakah ini petunjuk bahawa negara kita sudah semakin hampir dengan pembekal utama ganja yang akan meneruskan masalah dadah yang tiada penghujungnya di Malaysia hingga masa ini? Selain dari ganja dadah jenis syabu juga begitu mudah di dapati terutamanya di Sabah. Pendatang Filipina dengan mudah menjadi tauke dan mengedar yang bebas di Sabah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan