Pengikut

AGUS SALIM VS UMNO

UCAPAN ANWAR DI TUARAN 29/7/2012

JALAN RAYA DI SABAH

INI KALILAH !!

KALAU BUKAN KITA SIAPA ? KALAU BUKAN SEKARANG BILA ?

Video tembak-menembak di Lahad Datu

Khamis, 15 Disember 2011

SALAHUDDIN AYUB SEDIA BERTANDING DI KERUSI PANAS

Salahuddin Ayub
 
PETALING JAYA: Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub tidak menolak jika diletakkan bertanding di kawasan sukar bagi membantu parti merampas kerusi yang dimenangi Umno pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.
Malah, katanya, perkara itu juga merupakan matlamat peribadinya selain selari dengan kehendak pucuk pimpinan PAS yang mahu beliau bertanding di kawasan panas.
"Mungkin saya akan bertanding di kawasan yang tidak menjamin kemenangan...mungkin di tempat yang ada peluang 50-50 untuk menang bagi menambah kerusi yang boleh dimenangi parti.
"Pilihan raya akan datang amat penting bagi PAS dan juga Pakatan Rakyat," katanya ketika dihubungi mStar Online pada Khamis.
Mengulas mengenai desas-desus beliau bakal diturunkan bagi berdepan Presiden Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali di Pasir Mas, Salahuddin berkata, beliau mempunyai misi yang lebih besar dari itu.
"Mungkin ada pihak melihat keperluan saya di situ tetapi saya ada misi yang lebih besar dari itu. Ada orang lain yang lebih sesuai untuk berdepan Ibrahim Ali di Pasir Mas," katanya lagi.
Salahuddin yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai perkara tersebut, sebaliknya memberitahu, senarai akhir calon yang bertanding akan dimuktamadkan sebelum penghujung tahun ini.
"Kita sedang menunggu laporan dari setiap negeri yang kemudiannya akan dihantar ke Ibu Pejabat PAS bagi memuktamadkan senarai calon," katanya.
Semalam, portal Malaysiakini melaporkan PAS akan menurunkan Salahuddin di kerusi parlimen Pasir Mas dalam usaha menumbangkan Ibrahim.
Ibrahim telah memenangi pilihan raya umum di kawasan tersebut atas tiket Pas sebelum mengumumkan dirinya sebagai wakil Bebas dan menubuhkan Perkasa.

--mStar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan