Pengikut

AGUS SALIM VS UMNO

UCAPAN ANWAR DI TUARAN 29/7/2012

JALAN RAYA DI SABAH

INI KALILAH !!

KALAU BUKAN KITA SIAPA ? KALAU BUKAN SEKARANG BILA ?

Video tembak-menembak di Lahad Datu

Jumaat, 16 Disember 2011

PERAHU SUDAH DI AIR PENDAYUNG SUDAH DI TANGAN

" Kami harap baik Hasan Ali mahupun Nasharudin boleh isi borang tersebut, kata ketua penerangan Umno Selangor."


PETALING JAYA: Umno tiada halangan menerima exco Selangor Datuk Dr Hasan Ali dan bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa  menyertai parti itu, malah mengalu-alukan penyertaan mereka.
Ketua Penerangan Umno Selangor Abdul Shukor Idrus berkata, keputusan untuk menyertai parti itu disifatkan tepat kerana PAS kini sudah tidak lagi memperjuangkan Islam yang sebenar.
Abdul Shukor menegaskan, baik Hasan mahupun Nasharudin kedua-dua pemimpin PAS itu dianggap bijak untuk membuat keputusan dan masih belum terlambat untuk berbuat demikian.
“Hasan Ali adalah seorang yang bijak untuk melihat sendiri siapa yang memperjuangkan Islam. Umno memimpin parti berbilang kaum dan meningkatkan martabat Islam jauh dari parti-parti lain.
“Hanya orang buta tidak nampak perjuangan Umno dan Islam. Jika boleh Hasan Ali dan Nasharudin menilai perkara ini.
`Hanya topeng’
“Malah pilihan menyertai Umno adalah tepat kerana Umno yang memperjuangkan Islam. PAS hari ini bukan perjuangkan Islam tetapi hanya mahu kekal berkuasa dengan bersekongkol dengan DAP. Perjuangan Islam oleh PAS hanya topeng,” katanya ketika dihubungi FMT hari ini.
Katanya jika kedua-dua pemimpin tersebut berminat menyertai Umno, prosedur biasa perlu dilalui dengan mengisi borang yang akan diproses oleh Majlis Tertinggi parti itu.
“Umno terbuka kepada orang Melayu tidak kira nama atau rakyat biasa.Tiada halangan untuk sesiapa sahaja. Kami harap baik Hasan Ali mahupun Nasharudin  boleh isi borang tersebut.
Abdul Syukor membidas kenyataan Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali semalam, sambil menegaskan  Umno itu telah membawa kesejahteraan dan berada landasan benar.
Mustafa dilaporkan  berkata dua pemimpin parti itu sudah terperangkap dalam agenda Umno untuk melemahkan PAS.
Track record
“Jerat Umno bawa kesejahteraan dan kita berada dilandasan benar. Ini terbukti dengan ‘track record’ kami untuk memperjuangkan Islam dan bangsa Melayu.
“PAS sanggup gugurkan agenda dari negara Islam kepada negara kebajikan,” kata Abdul Syukor.
Isu itu tercetus apabila Ketua Penerangan PAS  Selangor Saari Sungib dilaporkan berkata, Hasan tidak menerima pencalonan yang mencukupi daripada cawangan untuk mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Gombak Setia.
Bagaimanapun, Ketua Penerangan PAS Pusat Tuan Ibrahim Tuan Man menafikannya dan berkata, perkara itu belum muktamad.
Hasan   turut membuat pendirian bahawa akan tetap kekal bersama parti, malah PAS Selangor juga yakin beliau akan kekal menjadi ahli.

--Free Malaysia Today

Tiada ulasan:

Catat Ulasan