Pengikut

AGUS SALIM VS UMNO

UCAPAN ANWAR DI TUARAN 29/7/2012

JALAN RAYA DI SABAH

INI KALILAH !!

KALAU BUKAN KITA SIAPA ? KALAU BUKAN SEKARANG BILA ?

Video tembak-menembak di Lahad Datu

Isnin, 21 Mac 2011

VIDEO SEKS: KONSPIRASI BN ATAU LAKONAN ANWAR



Saudara Pengarang,
SAYA agak terkejut apabila membaca sebuah laman web yang menyiarkan tentang video seks terkini yang konon pelakunya adalah Anwar Ibrahim dan seorang pelacur. Saya berusaha mencari klip video itu tapi masih belum berhasil, meninggalkan tanda tanya sejauh mana kebenaran cerita ini.
Dalam tulisan ini saya tidak menyokong mana-mana pihak. Tapi sekadar memberikan andaian berdasarkan latarbelakang konflik di antara Anwar dan kerajaan BN. Saya juga merasa sangsi dengan penjelasan Datuk T.
Buat masa ini saya percaya, salah satu daripada andaian saya di bawah adalah benar atau hampir tepat:
Antara andaian-andaian di bawah, salah satu mesti betul:
1. Ia merupakan satu konspirasi terancang yang memfitnah Anwar. Kemungkinan pelaku itu dipilih yang punya iras wajah dan tubuh Anwar, kemudian wajahnya diedit- diedit semula supaya betul-betul menyerupai Anwar. Pasti ia dilakukan oleh tenaga pakar menggunakan perisian-perisan khas yang berteknologi tinggi. Kemungkinan para pengkonspirasi ini memikirkan kes liwat tidak mampu menjatuhkan Anwar.
2. Andaian kedua, kemungkinan juga Anwar memang benar-benar beraksi dalam klip video tersebut. Para pengkonspirasi yang sememangnya sudah lama mengintai dan menunggu peluang ini telah memasang 'hidden cam' di hotel tersebut. Ikan sudah termakan umpan!
3. Terdapat kemungkinan juga yang klip video itu di 'super imposed'kan oleh pihak Anwar sendiri.
Alasannya, ia menjadi 'perahu penyelamat' Anwar untuk meraih sokongan rakyat. Bayangkan kalaulah video itu terbukti palsu, pihak yang disalahkan ialah kerajaan BN. Rakyat akan berfikit betapa kejamnya BN apabila sanggup menggunakan taktik kotor ini untuk menjatuhkan Anwar. Secara tidak langsung tuduhan liwat itu juga adalah dirancang oleh BN.
Ketiga-tiga perkara di atas cuma andaian saya sahaja. Kita tidak tahu apa sebenarnya yang berlaku dan angkara siapa. Orang yang bertanggungjawab mendedahkan perkara ini ialah Datuk T.
Ada beberapa perkara yang menimbulkan persoalan saya. Yang pertama, menurut Datuk T, dia melihat banyak wayar terpasang di belakang meja solek semasa mencari jam tangan Anwar. Begitu mudah sekali wayar itu ditemui?
Hanya sekali selak, sudah terlihat wayarnya? Kalau ia dirancang oleh pengkonspirasi, sudah pasti mereka mengupah orang yang benar-benar pakar sehingga begitu sukar untuk mengesan kedudukan wayar-wayar tersebut. Tidakkah ini aneh?
Perkara kedua yang meragukan saya, Datuk T memberi kata dua kepada 'pelaku' sex itu sama ada disebarkan video itu atau meletak jawatan. Yang menghairankan kata dua diberi, tapi identiti pelaku (Anwar) sudah didedahkannya.
Mana mungkin pelaku akan meletak jawatan kerana identitinya sudah dibongkar. Meletak jawatan bermakna mengaku bersalah. Mengapa Datuk T bertindak sedemikian?
Perkara ketiga yang menimbulkan keraguan ialah, adakah mungkin Anwar yang berkarisma dan bijak itu merisikokan karier politik dan maruahnya berskandal di bilik hotel yang punya kebarangkalian dipasang CCTV oleh musuh-musuh politiknya?
Jika Anwar masih 'sanggup' melakukannya di hotel, pastilah dia punya orang kepercayaan yang akan memeriksa segenap penjuru bilik hotel itu (sudah pasti wayar di belakang meja itu mudah dijumpai).
Siapa pula Datuk T? Adakah dia orang kepercayaan Anwar? Mengapa semasa menjumpai wayar-wayar tersebut dia tidak memaklumkannya kepada Anwar? Adakah Datuk T adalah talam dua muka yang bekerjasama dengan para pengkonspirasi, ATAU berkomplot dengan Anwar untuk menjayakan rancangan mereka sebagaimana yang saya terangkan di Andaian Ke-3 di atas?
Masa akan menentukan cerita di sebalik drama baru politik tanahair kita ini.
Salam Hormat,
UBUNTUMSIA

1 ulasan:

  1. ini semua mainan orang UMNO yang jahat jer, sebab si Anuar tak minat puki tapi minat bontot jantan lembik macam si sepol pondan tuhh, tak mungkin Anuar... ini pembohongan besar UMNO...

    BalasPadam